HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Pestszentimre ostroma, Bolt Action csatajelentés

2019.04.14. 13:49 janos900

A Magyar Távirati iroda jelenti: Tegnap Pestszentimre térségében hős ejtőernyőseinket az éj leple alatt beszivárgó szovjet gyalogság körbe vette, és a hajnal első sugarainál megtámadták őket a vasútállomásnál. Hamarosan a figyelők orosz páncélosok közeledését jelentették. A Vörös hadsereg túlnyomó részben nehéz páncélosokkal támadott a magyar harci térben. Csapataink bátran felvették a harcot, mert a szovjet T-34-esek legveszedelmesebb ellenfele a Honvédség Páncélréme. A Honvédségünk páncélromboló járőrei összecsaptak az ellenség páncélosaival, amikor azok Pestszentimre vasútállomását támadták. Közben a házról házra folytatott harcban többször is kézitusává fajult az elkeseredett küzdelem. A véres közelharcot az ellenfél harckocsijai is támogatták, szerencsére mind a magyar tüzérség, mind a Párduc harckocsijaink időben közbeléptek. Az orosz gyalogság teljes megsemmisülése után a megmaradt szovjet harckocsi visszahúzódott, két mozgásképtelen nehéz páncélost hagyott hátra az Orosz.

a1_17.jpg

a2_15.jpg

a3_16.jpg

a4_12.jpg

A héten kellemes meglepetés ért, megérkezett egy "használt" BA Fortress Budapest könyv postával 12 GBP-ért, így Jentz ellen egy Honvéd ejtőernyős sereget állítottam ki, az új szabályok alapján. A huszonkilenc ejtőernyős figura együtt több mint hétszázötven pontba került, és ehhez még jött a veterán alhadnagy két kísérővel. Ezt koktélt még megfejeltem egy Párduc harckocsival, ha már lúd legyen kövér alapon (1500 pontból játszottunk). Az új könyv szerkesztői nagyot merítettek Tassonyi Edömér emlékirataiból. A magyar ejtőernyős rajok, bármilyen nemzet, bármelyik gyalogságával felérnek, közelharcban pedig szerintem nincs is párjuk. A tizenhárom figura, ebből négy géppisztolyos, extra öt pontért német MG-42 golyószóróra cserélhetjük a Solothurn-t, vehetünk két Panzerfaustot, ha megdobjuk a morálpróbánkat 50% eséllyel egyből 2 pin-t dob le a raj. Tovább is van mondjam még? Minden három figura után kapnak egy extra kockát a közelharcban. Szóval, ha közelharc akkor 17!!! kocka és ebből négyet újradobunk találat esetén (géppisztoly). Tassonyi őrnagy extra motivációt ad az ejtőernyős rajoknak a közelharcra, gyakorlatilag ha ő ott van, mindegy mennyi a PIN az egységen, automatikus siker a morálpróba és megvalósul a roham, ja és az Őrnagy egyben tüzérségi megfigyelő is, max tizenkét hüvelyken belül, magára hívhatja a tűzcsapást. Ez hívják a fantasy kártyajátékokba "tápos kombónak". Az őrnagy két teljesen felszerelt tizenhárom fős rajjal többe kerül mint három regular Pz-IV. Kiváncsi voltam vajon megérik ezt a sok pontot. Kockadobás alapján a 10. küldetést játszottuk az alap könyvből, ez pont ugyanaz volt mint ebben a csatában: LINK

a8_4.jpg

a9_3.jpg

Ettől függetlenül a csata eleje nem sikerült valami fényesen, csak két egységet rakhattam fel a célpont vagon körzetében, az állomás épületébe betoltam egy ejtőernyős rajt, mellé meg egy szanitécet, Jentz meg felrakhatta az összes gyalogságát rejtve minimum tizennyolc hüvelykre, körbe a házakba is. Mindkét felvonulási útra berakott egy-egy szovjet rajt, a házakba rejtve, vagyis blokkolta a Párducom útját. Mivel egyetlen harckocsim volt, azt nagyon óvatosan kellett használnom, ráadásul nekem négy egységem nem jöhetett be az első körben, igaz neki meg az összes páncélosa maradt kint a második körig. De nyomasztóan nagy volt gyalogsági fölénye. Szóval a Párducnak nagyon hatékony belépést kellett összehoznom, mivel az első körben nem volt ellene szovjet harckocsi, akkor csak a szovjet gyalogságra kellett koncentrálnia. 
a6_6.jpg
Bejöttem tehát elsőre egy üres épületbe Tassonyi őrnaggyal, aki egyből felfedett két álcázott (rejtett) szovjet gyalogos rajt, utána beléptem a Párduccal és az összes géppuskámmal megsoroztam az egyik egységét amelyik az úton állt, Jentz következő lépése az volt, hogy a tapasztalatlan rajával kirontott a házból és Molotov koktélokkal megrohanta a Párducot! Hatalmas szerencsém volt, nem bírta átütni a páncélt, gyorsan beléptem a második ejtőernyős rajjal, gyakorlatilag darabokra szaggattam a Párducot támadó oroszokat, viszont a Jentz szanitéce dobott vagy öt hatost, ezért a kopaszok megúszták egy ötven százalékos veszteséggel, megdobták a próbájukat, és továbbra is püfölték a "gyalásóikkal" a harckocsim páncélját, mert kárt nem bírtak okozni. Közben az állomást védő rajomat minden irányból lőtték, halmozódtak rajta a pin pontok, de szerencsére nem veszítettem figurát!
A második körben Jentz újoncai elrontották a morál próbát, ezért továbbra is a harckocsim körül rajzottak, ami viszont így egy emberi pajzs mögött állt, mert a szovjet harckocsik nem lőhettek rá a saját gyalogságuk miatt, ellenben én tüzelhettem rajtuk keresztül. Volt egy másik raja is az úton Jentznek ezzel a tucatnyi muszkával megrohamozta Tassonyi-t, aki két emberével először géppisztolyokkal megsorozta a támadókat (AMBUSH), majd öt az egyhez megnyerte a közelharcot (hat volt a maximális okozható veszteség). A kockák tánca valóban hőssé avatta a karaktert. A szabály alapján a közelharcot elveszítő egységet teljes egészében levesszük, tehát a magyar Őrnagy egy veszteséggel tizenkét oroszt vont ki a forgalomból. Jentz behozott egy T34/76-ot, ez viszont nem jutott lövéshez mert a Párduc meglőtte (AMBUSH) és a legénysége elkábult. A másik két szovjet harckocsi is bejött és folyamatosan lőtték az állomást, be kellett hoznom a tüzérségi megfigyelőmet, hogy lefogjam az állomás körül hemzsegő muszka gyalogságot, viszont Jentz egyik raja Ambush-al várta a belépő egységeimet, mivel a tüzérségi megfigyelőnek látnia kellett a terepet nem kerülhettem, feláldoztam a Páncélrém-es rajt, beléptem velük az AMBUSH-ba. Jentz könnyűszerrel leszedte őket, viszont így átjutott a másik három kis egységem, köztük a megfigyelő. A következő körben lehívtam a tűzcsapást, Jentz meg felkoncolta cserébe a megfigyelőt közelharcban. 
beker1.jpg
patt.jpg
 
Kialakult egy patt helyzet az objektíva körül, ami ahogy telt az idő egyre inkább matt helyzet lett számomra. Az állomást tartottam, és így fogtam az utolsó vagont, viszont  mögötte volt három szovjet egység is, akik szintén fogták a célpontot, ez volt így a patt. Senki sem nyeri meg a játékot, ha ez így marad. Viszont az én ejtőernyőseim, nem jutottak lövéshez, csak lapultak, meg gyűjtötték a pin-t. Két harckocsi és három gyalogos raj nyomult feléjük, nekem be kellett tolnom a második ejtőernyős rajomat az épület mögé, a Párduccal pedig előretörni, hogy felszabadítsam az állomást. Igazából, ha Jentz türelmesen farigcsálja az egységem 10 pin után ejtőernyősök megfutnak, de ő a kockázatosabb rohamot választotta, tizenöt figurájába került a maradék tizenegy ejtőernyős leszedése, egy teljes rajt veszített, de elfoglalta az állomást. Viszont a következő körben a második ejtőernyős rajom is rohamra indult és kisöpörte a szovjeteket. A Párduc bevitt egy újabb találatot a T34/76-nak, amire az mozgásképtelenné vált, és beszorult a tornya. Ezek után legéppuskáztam vele Jentz tapasztalatlan rajának maradékát és végre megindultam az állomás felé, ahol közben hatalmas szerencsével sikerült az új körben elsőnek a saját kockámat kihúzni, így Tassonyi őrnaggyal aktiváltam a Párducon kívül az összes egységemet. Az ejtőernyősök beindultak, az épület adta speciális szabálynak köszönhetően három különböző célpontra is lőttem velük, a két Panzerfausttal, dupla találattal mozgásképtelenné lőttem a T34/85-öt, leszedtem a maxim géppuskát, és még Jentz utolsó raját is megsoroztam. Ezt a raját közben belőttem az aknavetőmmel is, gyakorlatilag földhöz szegeződtek és elporladtak három egységem tüzében. 

patt2.jpg

patt4.jpg

Pont a végjátékra beérkezett a Párduc is, meglőtte a Shermant, de nem tudta átütni a páncélját. Gyakorlatilag az állomásért folytatott közelharcban felőrlődött a szovjet gyalogság. Jentz egy szanitéccel és meg egy két fős tiszti rajjal foglalta a célpontot, teljes takarásban lapult a vagon mögött. Három harckocsija volt, a két T-34-es mozgásképtelen volt, és a tornyaik is beszorultak, a Sherman nem dobta meg a morálpróbát, én pedig kirohamoztam a szanitécre az ejtőernyősökkel, Tassonyi meg a megmaradt kísérőjével géppisztolytűzzel, közelről végzett az orosz tiszttel, így már nem maradt szovjet egység ami a teljes magyar győzelem útjába állhatott volna. A végére már csak öt magyar aktiválás maradt, elveszett a szanitéc, a Páncélrém, a tüzérségi megfigyelő és egy teljes tizenhárom fős ejtőernyős raj, a szovjet oldalon számításaim szerint vagy ötven gyalogos volt a veszteség, és a három harckocsiból csak a Sherman maradt ép és mozgásképes. A jövő héten rendhagyó módon jön a beszámoló a másik oldalról, a Pravdát majd Jentz tudósítja az ütközetről itt a blogon.

final1.jpg

final2.jpg

victory.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: második világháború Bolt Action BAcsatajelentés

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr9114763056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása