HTML

Hadijátékos

Wargame vagy magyarul Hadijáték. Öt évig volt szerencsém Londonban az egyik legrégebbi Wargame Klub tagságát gyarapítani, rengeteget tanultam és tapasztaltam a hobbiról. Úgy gondoltam érdemes lenne egy magyar nyelvű blog keretében népszerűsíteni és bemutatni a hadijátékokat.

Címkék

#feherhegy400 (1) 1.pun háború (3) 1848 49 (22) 1859 (1) 1862 (2) 1914 korai csaták (22) 1918 (2) 20mm (40) 28mm (11) ACW (19) afrika (10) alternativ (1) Alternativ Toys W. (3) amerikaipolgh. (35) amfügháb (1) angol polgárháború (4) Anjou (3) árpádházi (1) AWI (2) BAcsatajelentés (32) Bagration1944 (2) BEFNapló (6) Belgium (2) Black Powder (4) blk mozaik (10) Bolt Action (106) brandford (4) Bullrun1 (1) Burma4245 (11) C&C (1) Cambrai 1917 (6) ChosenMen (1) ColdWarGoneHot (9) colours (3) CommandsC (9) Crusaders (2) Csubissimus (2) DarkAge (3) DVDajanló (11) első világháború (174) FlyingL (4) Frankok (1) Heroes of the great war (2) Historikum (20) Honvédség (20) HueCity68 (4) Hungary1944-45 (4) images of war (2) JackLark (1) japán-orosz 1904 (2) Jentz (17) JohnnyReb2 (2) Juego (1) Kaiserschlat (5) keleti front (1) kezdőknek (2) könyvajánló (169) Korea (1) KuKNapló (9) második világháború (177) memoir44 (14) Moson (1) mud and blood (5) műhely (50) Napoleoni háborúk (14) NeuveChapelle1915 (2) Noendinsight (4) Normandia44 (9) ókor (14) olasznapló (1) orosz polgárháború (14) overthetop (2) Pacific (4) PeKo (2) PikeandShoot (1) Podcast (1) PoilouNapló (3) Projekt (15) rapid fire (19) Referencia (1) referencia (1) riport (60) SAGA (4) sds (4) SharpeP2 (1) Simon Scarrow (3) Singapore (2) Somme16 (10) south london warlords (18) SwordandSpear (1) SzalonikiFront (2) szamuráj (1) Székesfehérvár (1) Tanks! (1) társasjáték (27) Tengeri csata (4) terepépítés (6) TGW (13) Trento (3) Verdun (1) Vietnam (26) WAB (1) Waterloo (1) WI (1) XIX.sz (1) XV.sz (1) XVII.sz (2) XVIII.sz (5) youtube (1) Zirran (1) Zsigmond (1) Címkefelhő

Friss topikok

Alternative Toys Workshop (ATW) Orosz fa templom építése

2022.07.09. 09:13 janos900

István barátom még 2020-ban kezdett el foglalkozni a lézervágott mdf épületek készítésével, én a tesztelést és a cikkírást vállaltam magamra, a templommal jól el voltam csúszva, ezért úgy döntöttem, ez lesz az első lemaradásom amit bepótolok a nyáron. Decembertől májusig dolgoztam a 20mm-es Budapest Ostroma asztalon (Historikum XIII.), ezért a nyáron úgy döntöttem az apró projektekből fogok befejezni párat, így csökkentve a félbemaradt dolgaimat. Elsőnek a templomot raktam össze, ebből már az első prototípus szerepelt tavaly a Historikum XI-en, nagyszerűen bevált, mint az asztal kiemelt középső eleme.

b8_3.jpg

b1_6.jpg

b2_6.jpg

Amit én kaptam, az egy második prototípus készlet, nem egy végleges késztermék, szóval az összerakáson kívül igyekeztem elgondolkodni azon, milyen játékokhoz tudom használni, hátha eszembe jut pár apró fejlesztés. Az épület igazán impozáns, ezért én úgy gondolom egy második sima tetőt egy kéménnyel is érdemes lenne mellé csomagolni, mert azzal lehet belőle egy dácsa, így egy készlet árában kapunk két házat. Nekem van például két Warbases istállóm, meg egy Renedra pajtám meg két kukorica górém szintén az ATW prototípusokból. Gyakorlatilag egy nagybirtokot fel tudok rakni az asztalra. Amit még szintén el tudok képzelni külön kiegészítőként ehhez az épülethez, az egy fedett kocsibeálló egy fészerrel, ahová befér egy lovaskocsi, vagy egy automobil ha a WW1 korszakhoz vagy az orosz polgárháborúhoz használjuk. Ez passzol akár templom, akár dácsa a fő épület. Ugyancsak jó lenne még egy jó négy centi magas moduláris kerítés és a hozzá való kapu. Jelenleg a székely kapukat és kerítést használjuk, ezek nagyon szépek, de egy magasabb kerítés meg egy másik stílusú kapu sokat lendítene az összképen. Ha templomként nézem, akkor egy temetőkert fa keresztekkel, lenne még mellé szuper kiegészítés (ez jó lenne a székely templomhoz is). Ha valaki egy alapra építi, lehetne az alján körbe zúzott kőből egy alap, mintha dombra épült volna a templom. A magas kerítés arra is jó lenne, hogy adjon a templomnak egy megerődített jelleget, mintha a kerítés még állna a régről (mert a középkorban sokszor használták a templom kerteket megerősített menedéknek a falusiak), de a templomot közben már át építették volna.

b3_6.jpg
Az épületet először mindig szárazon rakom össze, hogy lássam mit is építek. Szerencsére nagyon pontos a méretezése az ATW épületeknek, megállt ragasztás nélkül is tetővel együtt. Ezután összeragasztottam a fő darabokat. PVA (fa) ragasztót használok. Amikor a padló és a négy fal, az összeragasztása után megszáradt, diófa páccal kétszer átkentem őket kívül, majd akril művész festékkel festettem a falakat belül. Ezek után fehérre festettem az összes ablakot és kékre az ajtót. Száradás után PVA ragasztóval beraktam a helyére az összes nyílászárót. Ezek után jöttek az ablak és ajtó keretek, ezek karton papírból vannak, ezért elsőnek felragasztottam őket, majd utána festettem. A bejárati ajtó és a mellette lévő ablak a lépcsőház alacsony teteje miatt odafigyelést igényel! Más keret illik oda, mint a többi ablakhoz. Szerencsére rengeteg keretet kaptam a készlethez. A kereteket tehát, kékre festettem amikor megragadtak a falakon. Ezzel párhuzamosan amíg száradt a festés, külön ragasztottam össze a tetőt, majd pácoltam, a két szélén a keretet itt is kékre festettem.

b4_5.jpg

A lépcsőházat a kis tetővel és a lépcsővel, darabonként lefestettem előre, majd beragasztottam. Remekül passzolt minden. Közben összeállítottam és ragasztottam a két tornyot, száradás után pácoltam. Amikor a tornyok megszáradtak, gyakorlatilag rájuk építettem a tetőket és gondosan ragasztottam a nyers darabokat. Arra kell ügyelni, hogy az épület moduláris maradjon, tehát a tetők nem ragadhatnak össze a tornyokkal. Ha minden külön darab, akkor a végén a kész épület könnyebben szállítható. A tornyok a tetők és keresztek beleférnek a ház belsejébe, így kevésbé sérülnek vagy keverednek el. Arról nem is beszélve, hogy a levehető toronytetőnek hála, a nagyobbik toronyba be lehet rakni egy figurát, ha éppen úgy hozza a szükség, a játék közben.

b10_1.jpg

b5_4.jpg

Összességében jó élmény volt összerakni a templomot, pompássan néz ki, impozáns, és stílusában remekül passzol a meglévő házakhoz. Ha meglesz az extra tető, akkor egy multifunkcionális terep tárggyal bővült a gyűjteményem.

Szólj hozzá!

Címkék: műhely második világháború első világháború Alternativ Toys W.

A bejegyzés trackback címe:

https://hadijatekos.blog.hu/api/trackback/id/tr8317878229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása